SOL Palvelut Oy haluaa tuottaa asiakkailleen kattavia ratkaisukeskeisiä palvelukokonaisuuksia
SOL-konsernin nykypäivän palvelut kattavat mm. henkilöstö-, kiinteistö-, pesula-, siivous-, toimitila- ja turvallisuuspalveluita. Asiakkaiden tarpeet ovat moninaisia ja SOLin ammattilaisilta vaaditaan joustavuutta.
Tehtävä on vaativa ja tässä tuotekeskeisestä asiakkuuskeskeiseksi -kehitystavoitteessaan SOL Palvelut on käyttänyt N4C:n asiantuntijoita apunaan jo useamman vuoden ajan. Yhteistyö on koostunut tutkimuspalveluista, strategiakonsultoinnista, mutta myös avainhenkilöiden asiakkuusstrategisen osaamisen valmennuksista. N4C on vahvasti mukana SOL Akatemian valmennustyössä.
“Tulevan näkeminen ja usko siihen on vahvistunut, jotta johto lähtee rohkeasti toteuttamaan mm. vastuullisuuteen liittyviä asioita.” – Anu Eronen
Millaista yhteistyötä olette tehneet N4C:n kanssa?
Olemme tehneet N4C:n kanssa monipuolista yhteistyötä jo vuosien ajan. 2000-luvun puolivälissä teimme asiakassuhteiden hoitoon, asiakaskokemuksiin ja näihin asioihin liittyvää yhteistyötä. Viimeaikoina yhteistyökuviot ovat olleet vastuullisuuden ja erityisesti vastuullisuuden vaikuttavuuden puolella.
Olemme kehittäneet sitä, millä tavalla voimme vielä paremmin vaikuttaa johtajuuden ja yksilöiden kautta sekä miten se saadaan näkymään yhtiömme viestinnässä.
Miten kuvailisit N4C:n asiantuntijan osaamista?
N4C:ltä meillä on toiminut asiantuntijana Olli-Pekka Pohjanmäki. Olli-Pekalla on erittäin hyvä osaaminen ja hän on paneutunut asioihin sekä myös meidän konserniimme ja yritysmaailmaan hyvin. Hänellä on myös laajaa taustaa muista yrityksistä, minkä ansiosta kokemusasiantuntijuus näissä asioissa on erittäin hyvää.
Häneltä on tullut myös uusia hyväksi havaittuja käytänteitä, konkreettisia esimerkkejä ja muuta arvokasta näkemystä.
Hän on selkeillä näkökulmilla varustettu henkilö: uskaltaa tuoda näkemyksensä ja kokemuksensa esille. Hän ei hymistele asioissa, vaan sanoo asiat suoraan, mutta on samalla erittäin rakentava. Olli-Pekan kanssa on helppo tehdä töitä.
Mitä tuloksia työllä on saatu aikaan?
N4C:n ja erityisesti Olli-Pekan panoksella on ollut positiivisia vaikutuksia erityisesti yritysjohtajuuden avulla. Jo 2000-luvun alkupuolen tutkimukselliset työt sekä viimeaikojen konsultoivat työt ovat herättäneet johtajiamme näkemään enemmän huomista ja tulevaisuutta, kun helposti yrityksessä ollaan vain tässä päivässä ja korkeintaan huomisessa.
Tulevan näkeminen ja usko siihen on vahvistunut, jotta johto lähtee rohkeasti toteuttamaan mm. vastuullisuuteen liittyviä asioita.
Tämän pohjalta on toteutunut monia muun muassa sosiaalisen vastuullisuuden alueella olevia hankkeita, joka on yksi meidän valitsemista teemoista.
Kenelle voisitte suositella N4C:tä?
Voisin suositella N4C:tä kaikille yrityksille, jotka tekevät töitä ihmisten kanssa ja mielestäni se koskee kaikkia toimialoja. Tänä päivänä palvelullistaminen on se clue, joten en jättäisi mitään toimialaa pois.
Olli-Pekka on tehnyt töitä mm. vakuutusalalla ja tiedän myös monta muuta yhtiötä, missä hän on tehnyt töitä, joten N4C:n osaaminen on relevanttia kaiken tyyppisille yrityksille.
– Anu Eronen, Hpj, Sol Palvelut Oy